טראמפ עשה לנו את העבודה: קאסם סולימאני – האויב מספר 1 של ישראל

"כשמדברים על 'המעורבות האיראנית במזרח התיכון' בעצם מתכוונים למפעלו השאפתני של קאסם סולימאני", מסבירים הפרשנים. המפקד האיראני הבכיר היה על הכוונת הישראלית זמן רב - אך לבסוף הוא חוסל כי התחיל עם הנשיא האמריקני הלא נכון (מבחינתו)

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשביל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהורה הלילה לחסל את מפקד כוח 'קודס' של משמרות המהפכה האיראני קאסם סולימאני, הוא אולי היה רק מטרה משנית, מישהו שהסתדר באותו רגע לחסל בכדי לנקום על ההתפרעויות נגד השגרירות האמריקנית בבאגדד ולהעביר את המסר לשלטונות בטהרן. אבל בשביל ישראל היה מדובר באויב מספר אחת, מי שהנהיג והוביל בשנים האחרונות את ההתבססות האיראנית בסוריה, שהדירה שינה מעיניהם של ראשי מערכת הביטחון.

"חיסולו של קסאם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, הוא אירוע בסדר גודל שלא נראה כמותו הרבה זמן במזרח התיכון", כותב צבי יחזקלי ב'חדשות 13', "סולימאני הרגיש מאוד חופשי ובנוח בעיראק. הוא לא העריך שהאמריקנים יחסלו אותו – בכלל, ההנחה שלו הייתה שאם מישהו יפגע בו, זאת תהיה ישראל. לכן, מפקד כוח קודס לא נקט באמצעי זהירות כשהסתובב בעיר הבירה העיראקית".

ירון שניידר, הפרשן לעייני ערבים של 'חדשות 12' מגדיר זאת בפשטות: "כשמדברים על 'המעורבות האיראנית במזרח התיכון' בעצם מתכוונים למפעלו השאפתני של קאסם סולימאני. הגנרל בן ה-62, בוגר מלחמת איראן-עיראק, מפקד כבר עשרים שנים על זרוע החוץ של משמרות המהפכה, המכונה 'כוח קודס'. קודס הוא הגוף האחראי על הפעילות החתרנית והפעלת תאי הטרור נגד אויבי המשטר האיראני, בכל רחבי העולם".

שניידר מוסיף כי, "על אף החשאיות האופפת את פעילותו בדרך כלל, סולימאני נצפה לא אחת באזורי הלחימה, תוך כדי מבצעים שעליהם פיקד – ובכלל זה כיבוש חלקים מהעיר חלב ומחוז דיר א-זור (בגבול עיראק) מידי המורדים ודאע"ש. בשנה האחרונה, הגיעו איתותים לכך שסולימאני מנסה להגביר את השפעתו בזירה הפלסטינית. מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, סיפר כי סולימאני התקשר כדי להבטיח את עזרת משמרות המהפכה "בקרב על ירושלים" וזמן קצר אחר כך, בעיצומו של סבב הסלמה, תוכנן נאום וידאו של סולימאני לפלגים בעזה".

פרשן 'ווינט' רון בו ישי מסביר כי "עיקר מסוכנותו הייתה במאמציו להקים חזית שיעית נוספת נגד ישראל בסוריה החל בשנת 2017. הוא ניסה להקים מערך דומה ומקביל למערך הרקטות וכוחות הקרקע של חיזבאללה בלבנון – עם מיליציות שיעיות מסוריה, מעיראק, מאפגניסטן ומפקיסטן. התוכנית המקורית, לפי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, הייתה להביא 100 אלף אנשי מיליציות, למקמם קרוב לגבול עם ישראל, ובנוסף אלפי טילים ורקטות מדויקים לסוריה, וכן סוללות נ"מ חדישות שיפגעו ביכולות חיל האוויר".

"סולימאני גם עמד בראש פרויקט שיפור דיוק עשרות אלפי הטילים והרקטות שבידי חיזבאללה. הודות למערכה בין המלחמות (מב"מ) שישראל ניהלה בעיקר נגדו, לא הצליח סולימאני להגשים את כל תוכניותיו. כיום יש בסוריה כ-45 אלף אנשי מיליציות, שמרוכזים בעיקר באזור אידליב שבצפון ובאזור מעבר אל-בוכמאל ואל-קאים שבגבול עיראק. הכוחות האלה מאבטחים את המסדרון היבשתי שדרכו ניסו אנשי סולימאני להבריח טילים לסוריה", כותב בן ישי.

"סולימאני הוביל את כוח קודס, האחראי על פעילות משמרות המהפכה מחוץ לגבולות איראן, מאז 1998. כוחותיו ובעלי בריתם אחראים למותם של מאות חיילים אמריקנים, של ישראלים ושל אלפי אזרחים במדינות האזור", כותב גיא אלסטר, ראש דסק החוץ ב'וואלה' פעילותו של רב המרצחים שחוסל הלילה. "מאז אמצע העשור הקודם הוא החל להופיע בזירות הקרב בסוריה ובעיראק, כשהוא זוכה להערצה מצד שיעים רבים".

אלסטר כותב עוד כי, "ייתכן שיש גם מי שבתוך צמרת המשטר האיראני לא יזיל דמעה על לכתו של האיש שזעזע במעשיו את יציבות המזרח התיכון. החיסול שלו הוא ככל הנראה הפעולה האמריקנית הדרמטית ביותר באזור מאז הפלישה לעיראק ב-2003, אך קשה להעריך את ההשלכות אליה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כה יאבדו אויביך השם

כן יאבדו כל אויביך, ה׳…
הללו את ה׳ …כי גבר עלינו חסדו…

הודו לה'.
ה' ילחם וכו' ואתם וכו'
כן יאבדו.

יום שמח לעולם כולו אפשר כבר לחוש בהחלט חיים שקטים יותר ביקום

כל זמן שיש ליברמנים ולפידים בעם יהיו עוד הרבה סולמאנים תמיד זה הולך ביחד ונעלם ביחד.

פחד!!! כשאומות מתגוששות זו בזו….

ברוך שפטרנו!!!!?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture