הפגנות באיראן, ארכיון.

ההפגנות באיראן נמשכות: "האויב שלנו הוא לא אמריקה, האויב שלנו הוא כאן ועכשיו"

עשרות מפגינים התאספו ברחובות טהרן ושרו סיסמאות מחאה כנגד המשטר, כגון "האויב שלנו הוא לא אמריקה, האויב שלנו הוא כאן ועכשיו". בנוסף, במהלך ההפגנה סטודנטים מאוניברסיטת טהרן נמנעו מלדרוך על דגלי ארצות הברית וישראל שצוירו על הרצפה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עשרות סטודנטים התרכזו היום (ראשון) זה היום השני בטהרן ובערים נוספות באיראן, במטרה להפגין נגד הפלת המטוס האוקראיני בשבוע שעבר, כאשר בעקבות הפלת המטוס נהרגו 176 נוסעיו. מנגד, חברי מיליציית הבסיג', התומכים במשמרות המהפכה, דורשים לסגור את שגרירות בריטניה. המפגינים שהתאספו ברחובות העיר צעקו ושרו סיסמאות מחאה כנגד המשטר, כגון "האויב שלנו הוא לא אמריקה, האויב שלנו הוא כאן ועכשיו". בנוסף, במהלך ההפגנה סטודנטים מאוניברסיטת טהרן נמנעו מלדרוך על דגלי ארצות הברית וישראל שצוירו על הרצפה.

אחר הצהריים הפגינו גם כמה מתומכי הבסיג', מיליציית המתנדבים האיראנית שמזוהה עם משמרות המהפכה, מול השגרירות הבריטית בטהרן. זאת, בעקבות מעצרו לזמן קצר של השגריר הבריטי רוב מקייר, באחת ההפגנות אמש בבירה נגד המשטר. אנשי הבסיג' דרשו לסגור את השגרירות הבריטית והציתו מולה את דגלי בריטניה וישראל. כ-200 השתתפו בהפגנה מול השגרירות, וחלקם קראו "מוות לארה"ב" ו"מוות לישראל".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ מסר להנהגה האיראנית: "למנהיגי איראן – אל תהרגו את המוחים נגדכם. אלפים נהרגו או נכלאו על ידכם. העולם עוקב, ארצות הברית עוקבת. הפעילו את האינטרנט ואפשרו לעיתונאים לשוטט באופן חופשי, עצרו את ההרג של העם האיראני הנהדר".

בתוך כך, מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, נאם בלבנון במסגרת טקס לציון שבוע לחיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה. נסראללה התייחס לחיסול והזהיר את ארצות הברית: "אם בימים או בשבועות הקרובים היא לא תסיג את כוחותיה מאזור המזרח-התיכון, אז החיילים האמריקאים יחזרו לארה"ב בארונות".

נסראללה הדגיש כי "כל הבסיסים האמריקניים באזור המזרח התיכון נמצאים בטווח הטילים המדויקים של איראן" וציין כי "התקיפה על הבסיסים האמריקנים היא מסר חזק גם לישראל ונתניהו שחולם לתקוף באיראן". נסראללה אמר כי טהרן מסרה לוושינגטון דרך מתווכים ובאמצעות התקשורת כי כל תקיפה אמריקנית נגד איראן תביא לתגובה חזקה של טהראן נגד ארצות הברית ונגד ישראל.

נסראללה התייחס אף למפקד כוח קודס שחוסל ואמר: "ההצלחות הגדולות של חזבאללה בדרום לבנון בשנים 1,999 ו-2,000 נזקפות לזכותו של סולימאני, לרבות הנסיגה של ישראל מדרום לבנון". עוד טען נסראללה כי ארגונו כיום יכול להרתיע את ישראל ולהגן על לבנון בזכות איראן ובזכות סולימאני, שלטענת נסראללה "הפכו את לבנון מהחולייה החלשה ביותר באזור לאיום אסטרטגי על ישראל". בסיום דבריו התייחס גם להתרסקות המטוס האוקראיני וטען כי אף מדינה לא יכלה לנהוג בשקיפות כמו שאיראן נהגה.

מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, אמר במהלך ישיבה סגורה של הפרלמנט האיראני כי "המערכה שלנו נגד ארה"ב עדיין לא הסתיימה". הוא התייחס גם להפלת המטוס האוקראיני סמוך לנמל התעופה של טהרן: "ייחלתי שאהיה אחד מהנוסעים במטוס הזה ושאמות איתם. קורבנות הטיסה הם בנינו, אחינו, נשותינו ובנותינו. נקריב את עצמנו כדי להגן על עמנו מפני אויבים". עוד אמר: "האמריקנים לא יכלו ליירט את הטילים שלנו. כל הטילים פגעו במטרותיהם בדיוק רב. היינו בכוננות גבוהה לפני שהמטוס נפל, וקיבלנו ידיעות בדבר לכוונה לשיגור טילי שיוט אמריקנים לעבר מטרות איראניות".

אמש (מוצאי שבת) דרשה קבוצה של סטודנטים איראניים את התפטרותו של המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, האייתוללה עלי ח'מינאי בסדרת הפגנות המחאה בטהרן, זאת לאחר שהשלטונות לקחו אחריות על הפלתו של המטוס האוקראיני על ידי ירי נ"מ במהלך סוף השבוע, וגרם למותם של 176 בני אדם.

כזכור, נשיא איראן, חסן רוחאני, הביע צער עמוק על "הטעות הנוראה שהביאה להפלת המטוס", והוסיף כי בתחקיר האירוע בקרב כוחות הביטחון עלה כי המטוס נפגע מטילי נ"מ, "שגרמו למותם של 176 נוסעים חפים מפשע". רוחאני אמר כי החוקרים ימשיכו לבדוק את נסיבות "הטעות הבלתי-נסלחת", כדבריו. "מחשבותיי ותפילותיי עם משפחות הנספים", הוסיף הנשיא האיראני.

מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה של איראן, אמיר עלי חאג'יזאדה, הודה שכבר ביום רביעי דיווח על שיגור מוטעה של טיל. זאת, בניגוד לטענות של בכירים בארצו, כי מדובר בתקלה טכנית. במסיבת עיתונאים, ששודרה בטלוויזיה הממלכתית, אמר הגנרל האיראני, כי מטוס הנוסעים של חברת "אוקראיינה אינטרנשיונל איירליינס" זוהה בטעות כטיל שיוט מדגם קרוז – ובעקבות כך שוגר לעברו טיל נ"מ לטווח קצר.

חאג'יזאדה אמר כי "משמרות המהפכה של איראן נושאים באחריות מלאה של הפלת המטוס". הוא הוסיף כי "מערכת ההגנה האווירית שלנו שלחה אות למטוס, ואחרי עשר שניות שלא התקבלה תגובה – הוחלט להפילו". לדבריו, הכוח היה ערוך "למלחמה כוללת" עם ארצות הברית, מאחר שהתאונה התרחשה אחרי מתקפת הטילים על בסיסים בעיראק, בתגובה לחיסול קאסם סולימאני. "הייתי מעדיף למות", אמר הבכיר האיראני.

בנוסף, המפגינים קרעו תמונות של מפקד כוח קודס לשעבר במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארה"ב במתקפת טילים סמוך לשדה התעופה הבינלאומי בעיראק. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הראו סרטונים של כוחות הביטחון של משמרות המהפכה הודפים את המפגינים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד למפגינים! על אף שהם מסכנים את חייהם פשוטו כמשמעו. הם הקול השפוי באירן.

הגיע הזמן שהעם בישראל התעורר ויבין שהאויב שלו זה לא איראן אל נתניהו שבשביל קצת קמפיין גורר את ישראל לסבב אחר סבב עם כל מדינות האזור

תגובה לפרשן:
מתי נבין שהאויב שלנו זה אנשים כמוך , שמסיתים נגד הממשל וגורמים לפילוג בעם , לך תגור באיראן יקבלו אותך שם באהבה רבה

פרשן פרשננו הגיע הזמן שתלך לישון כבר מאוחר ואתה מדבר שטויות.

לפרשן. הסר דאגה מלבך. ביבי הוא המנהיג החכם והטוב ביותר למדינת ישראל. ומי שדואג לסבבים זה כל האויבים שונאי ישראל כגון גנץ ואיווט ליברמן ויאיר לפיד ועוד ועוד אויבים של העם היהודי.
בשבילנו אין הבדל בין נסראללה לבין אדון ליברמן או יאיר לפיד או גנץ. כי שלושתם מחשבותיהם רעות כל היום.

ליבנו עם העם האיראני המדוכא

ההגנה שלכם על ביבי מעלה תחושת קבס,
לא להאמין שיש אנשים שקוראים לעצמם חרדים והם דבוקים בעבודה זרה הביביסטית עד לשורשי נשמתם החוטאת.

פרשן מה עבר עלייך אם אתה מדבר ככה אתה צריךצלהיות לא עם טלפון כזה וגם אתה צריך לגור באיראן וכל מי שאמר עלייך דברים רעים צדק כי לפי כזה קצת מילים הבנתי שאתה שמולני קיצוני ששונא את עם ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture