ביה"ד בהאג יבדוק פשעי מלחמה בעזה; נתניהו: "אין אבסורד גדול מזה"

בית הדין הפלילי הבינלאומי הודיע כי יפתח בבדיקה ראשונית לחקירת פשעי מלחמה בשטחים הפלסטיניים • נתניהו: "לא אתפלא אם בקרוב נשמע תביעות דומות מחיזבאללה, מדעא״ש ומאל-קעידא" • שר החוץ ליברמן: "נפעל לפירוקו של בית הדין הזה שמייצג את הצביעות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

התביעה בבית הדין הפלילי הבינלאומי תפתח בחקירה ראשונית לפשעי מלחמה אפשריים בשטחים הפלסטיניים, כך הודיע דובר ביה"ד בהאג. מהלך החקירה הראשוני הוא הצעד הרשמי הראשון שעלולות להוביל להאשמות נגד גורמים פלסטיניים או ישראליים.

התובעים מבית הדין הפלילי הבינלאומי הפועל מכח האו"ם, שבסיסו בהאג, אמורים לקבוע האם הממצאים הראשוניים שהוגשו להם מהווים עילה לפתיחת חקירה מלאה של פשעי מלחמה שבוצעו לכאורה ע"י שני הצדדים הישראלי והפלסטיני.

ראש הממשלה נתניהו הגיב בתקיפות על ההחלטה, ואמר כי ישראל דוחה על הסף את ההחלטה השערורייתית של התובעת בבית הדין הבינלאומי. "בעקבות ההחלטה האבסורדית הזאת, החמאס כבר הודיע שהוא יגיש תביעות נגד מדינת ישראל, ואני לא אתפלא אם בקרוב נשמע דברים דומים מחיזבאללה, מדעא״ש ומאל-קעידא. לאיזה אבסורד התדרדר בית הדין הבינלאומי? תמה נתניהו?

"ימים ספורים אחרי שהטרור של האסלאם הקיצוני ביצע את הטבח בצרפת, החליטה התובעת של אותו בית דין לפתוח בבדיקה דווקא נגד מדינת ישראל, שמגינה על אזרחיה מפני החמאס, ארגון טרור של האסלאם הקיצוני שאמנתו קוראת לבצע טבח ביהודים באשר הם. זהו אותו חמאס שנמצא בברית עם הרשות הפלסטינית, ושפושעי המלחמה שלו ירו אלפי טילים לעבר אזרחי ישראל בקיץ האחרון.

"יש כאן היפוך מוחלט של מטרות היסוד שבגינן הוקם בית הדין הבינלאומי" אמר ראש הממשלה, "זהו בית הדין שנוסד בין היתר בעקבות רצח העם שבוצע ב-6 מיליון יהודים על ידי הנאצים. עכשיו, בעיוות צדק שאין שני לו, הפלסטינים מנצלים בית-דין זה כנגד מדינת היהודים שמתגוננת מפני הטרור הרצחני שתוקף אותנו ועכשיו גם את העולם כולו. אין אבסורד גדול מזה" סיכם בפליאה.

קרא עוד:

[postim]

שר החוץ אביגדור ליברמן, אמר בתגובה להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג כי מדובר בהחלטה שערורייתית שכל מטרתה היא לנסות ולפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני הטרור.

לדברי השר ליברמן, אותו בית דין שלאחר יותר מ-200 אלף הרוגים בסוריה לא מצא לנכון להתערב בנעשה שם, או בלוב או במקומות אחרים, מוצא לנכון ״לבחון״ את הצבא המוסרי בעולם, בהחלטה שכולה נובעת משיקולים פוליטיים אנטי-ישראלים. גם המשוואה שכביכול ״בוחנת״ את 2 הצדדים היא כסות למטרה של פגיעה בישראל משום שברור שכלל לא ניתן לשים באותה משוואה את צה״ל, שעושה הכל על-מנת שלא לפגוע בחפים מפשע לעומת ארגוני הטרור שיורים מתוך אזורי אוכלוסיה אזרחית על-מנת לפגוע באוכלוסיה אזרחית. אנו לא נקבל זאת ואני אמליץ שלא לשתף פעולה עם ״הבדיקה״ הזו, אומר השר ליברמן.

השר ליברמן הוסיף כי אנו נפעל בזירה הבינ״ל על-מנת להביא לפירוקו של בית הדין הזה שהוא גוף שמייצג את הצביעות ונותן רוח-גבית לטרור.

המהלך הפלסטיני מגיע כהמשך לחתימתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על אמנת רומא המאפשרת את חקירת ישראל בנוגע לפשעי מלחמה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, מהלך שעלול גם לחשוף את פקידי הרש"פ בתביעה שכנגד.

ישראל איימה לנקוט בצעד כזה בהאשמת הרשות הפלסטינית בשותפות עם חמאס, דבר שבישראל טוענים כי הוא עילה לאשמה בהשתתפות בפשעי מלחמה.

ארצות הברית גינתה את החלטתו של אבו מאזן להצטרף לאמנה המסמיכה את בית הדין הפלילי הבינלאומי לחקירת אירועים בשטחים הפלסטיניים. "אנחנו מוטרדים מאוד מהפעולה הפלסטינית בנוגע לבית הדין הפלילי הבינלאומי. זוהי הסלמה שלא תשיג אף אחת מהתוצאות אליהם מקווים הפלסטיניים", אמר דובר מחלקת המדינה ג'ף ראת'ק, בחודש שעבר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture