פלאש 90

אחרי הרצח: הממשלה אישרה את הסדרת חוות גלעד

השרים אישרו פה אחד את הצעת ההחלטה המסמיכה את ליברמן להקים יישוב חדש, שיקלוט תושבים המתגוררים כיום על אדמות פרטיות ביישוב. זאת כתגובה לרצח הרב רזיאל שבח, תושב המאחז. האלמנה: "רזיאל בטח היה אומר שצריך להגיד הלל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הממשלה אישרה היום (ראשון) את ההצעה של שר הביטחון אביגדור ליברמן להסדיר את המאחז חוות גלעד, בתגובה לפיגוע הירי שבו נרצח הרב רזיאל שבח בחודש שעבר. הצעת המחליטים, שאושרה פה אחד, מסמיכה את שר הביטחון לקדם פעולות לטובת הקמת יישוב חדש שיפעל במסגרת המועצה האזורית שומרון, שיקלוט בין היתר תושבים שמתגוררים כיום על אדמות פרטיות באזור חוות גלעד.

במאחז חוות גלעד מתגוררות כיום כ-40 משפחות, חלקן על קרקעות שנרכשו כדין ונמצאות בבעלות פרטית ישראלית, אך חלקן במבנים בלתי-חוקיים שעמדו בלב דיונים משפטיים ובמוקד של סערות של פינויים על ידי כוחות הביטחון בשנים האחרונות. ההצעה קובעת ששר הביטחון יקדם עבודת מטה לבחינת המיקום המדויק של היישוב, שתובא לפתחו של הקבינט המדיני-ביטחוני, ושמשרד האוצר יבחן את עלויות הכשרת המאחז.

אם תידרש תוספת תקציבית היא תובא לאישור שרי הממשלה מחדש. חלקת המקרקעין שעליה תיבחן האפשרות להקים את היישוב היא החלקה של משפחת זר, מייסדי המאחז. בנוסף לכך, תיבחן אפשרות לאתר קרקע נוספת במעמד של אדמת מדינה. במסגרת עבודת המטה להסדרת המאחז, תיבחן גם הסוגיה של הסדרת הקרקעות של כביש הגישה ליישוב, ועשויה לעלות גם שאלה של פינוי או הריסה של בתים ומבנים בחלקותה אחרות, שאינן חוקיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "שוחחתי עם אלמנתו יעל ואמרתי לה שכל העם וכל חברי הממשלה מחבקים אותה ואת הילדים בימי יגונם, וביקשתי ממנה גם לחבק את הילדים עבורנו. אמרתי לה שהמדיניות שלנו מתבצעת בשני מישורים. אחד, מיצוי הדין. אתמול שוב פעלו כוחותינו בניסיון לתפוס את אחרוני המרצחים והסייענים לרצח של הרב שבח ז"ל. אנחנו לא נשקוט עד שנביאם לדין ואנחנו גם נביא את כולם לדין".

תניהו הוסיף כי "הדבר השני שמנחה את המדיניות שלנו זה חיזוק ההתיישבות. מי שחשב שעל ידי הרצח המתועב של תושב חוות גלעד, אב לשישה, שהוא ישבור את רוחנו וירפה את ידינו – טעה טעות מרה. הממשלה מסדירה את מעמד היישוב כדי לאפשר המשך של חיים סדירים במקום".

את ההודעה על אישור הישוב קיבל ראש מועצת שומרון יוסי דגן משרת התרבות ח"כ מירי מירי רגב, ומסר את ההודעה ליעל שבח ליו"ר הישוב שלום דוד מן, למשה זר ולאיתי זר שנכחו במקום ולתושבי הישוב כולו. "זה רגע היסטורי ומרגש. למשפחת שבח, לישוב חוות גלעד, למדינת ישראל כולה", אמר דגן. החלוצים של חוות גלעד הוכיחו כי לא ניתן לנצח את הרוח. זהו ניצחונה של האמת ושל הציונות מעל הכול".

אלמנתו של הרב שנרצח אמרה בתגובה: "חבל שהגענו ליום הזה. אבל אם כבר הגענו אז אני שמחה שאנחנו מצליחים להוציא ממנו את התשובה המנחמת ביותר שיכולה להיות. רזיאל בטח היה אומר שצריך להגיד הלל, ושככה נראית הגאולה".

איתי זר, אחד ממקימי היישוב: "אני מאוד מתרגש מאוד שמח. אנחנו לא שוכחים לא את גלעד ולא את רזיאל. אני בטוח שרזיאל שמח ומחייך עכשיו למעלה. האמנו תמיד שחוות גלעד תהיה יום אחד ישוב מן המניין. זה קרה יותר מהר ממה שחשבנו. ואנחנו גאים בממשלתנו שהלכה על הצעד הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שימו לב לצבע של העניבה של ביבי לעניות דעתי בעניין היא מכוערת מידי

עכשיו רק נשאר לחכות לארועי עמונה 3 …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture