חמינאי מאיים: "נגיב לכל צעד שגוי של ארה"ב בהסכם הגרעין"

לפני פגישת נתניהו - טראמפ בו יעסקו בגרעין האיראני ולאחר הטלת הסנקציות, מאיים המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית כי "האומה האיראנית לעולם לא תיכנע בפני בריונות", וטען: "ההסכם הזה הוא קונצנזוס, יש לו מתנגדים רק בשתיים או שלוש מדינות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי איים היום (ראשון) כי אם ארצו תגיב לכל "צעד שגוי" של ארצות הברית ביחס להסכם הגרעין. זאת בצל הביקורת שהעביר לאחרונה הממשל האמריקני על ההסכם שנחתם לפני שנתיים ודרישותיה של ישראל לשנותו – או לבטלו.

בשבוע שעבר האריך ממשלו של דונלד טראמפ את ההקלה בסנקציות הקשורות לתכנית הגרעין, שאותן הוא נדרש להקפיא בכל 120 יום. למרות זאת, בממשלו הבהירו כי טרם התקבלה החלטה רשמית ביחס להסכם עצמו. טראמפ אמר כי לא "יעמוד מנגד" בעוד איראן ממשיכה בפעולותיה לערעור על היציבות האזורית.

"האומה האיראנית עומדת איתנה, ולכל צעד שגוי של המשטר השתלטני תהיה תגובה מצד הרפובליקה האיסלאמית", הבהיר חמינאי. בשבוע שעבר הטילה ארה"ב סנקציות על שבעה אזרחים איראנים ועל שבע חברות איראניות – ומנגד האריכה את ההקלה בסנקציות אחרות על איראן, הקלה שהיא אמורה לתת לה לפי הסכם הגרעין.

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום כי הסכם הגרעין בין איראן למעצמות נועד לשמור על השלום והיציבות של האזור והעולם. לפני יציאתו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק אמר רוחאני: "כיום זה קונצנזוס בעולם שההסכם תורם לביטחון, ליציבות ולפיתוח האזור והעולם".

לדבריו של רוחאני, יש רק "שתיים או שלוש מדינות" שבהן יש מי שמתנגדים להסכם, "כולל כמה בארה"ב שמרגישים מרומים. הם מאמינים שיש חגיגה ושמונעים מהם לקחת משהו מהשולחן. הם יכולים לבחור בדרך הנכונה, להיכנס לחדר ולהגיע לשולחן. זה בסדר מבחינתנו".

ביום שני בערב, צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגוש את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וביום שלישי בערב, ינאם ראש ממשלת ישראל בפני באי העצרת המרכזית של האו"ם. גורמים אמריקנים הבהירו כי שיחת טראמפ ונתניהו תתמקד בעיקר בנושא האיראני ולא הפלסטיני. חלק מהדרישות שנתניהו יציג בפני טראמפ בנושא האיראני, הוא מתכוון להציג גם בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם.

נתניהו יציג לטראמפ את עמדת ישראל לפיה על ארה"ב לפעול לביטול הסכם הגרעין עם איראן או לחילופין להכניס בו שינויים משמעותיים, ובכלל זה החרפת הסנקציות נגד איראן; הגברת הפיקוח על תוכנית הגרעין של איראן; הארכת המגבלה האוסרת על איראן שלא להעשיר אורניום ברמה גבוהה גם אחרי תום 10 השנים; תביעה מאיראן להשמיד את הצנטריפוגות המתקדמות הקיימות בידה היום; דרישה מאיראן להפסיק את תוכנית הטילים לטווח ארוך שלה; ודרישה מאיראן להתחייב להפסיק את תמיכתה בחיזבאללה ובחמאס בנשק ובכסף.

עם נחיתתו בניו יורק ערך נתניהו קבלת פנים לחברי המשלחת שמלווה אותו ולנציגי הקונסוליה בניו יורק, ושב וחזר על המסר נגד איראן: "ישראל לא תסבול התבססות איראנית בגבולנו הצפוני. זו התבססות צבאית שמסכנת לא רק אותנו אלא גם את שכנותינו הערביות ואנחנו מחויבים לפעול נגד זה. אני חושב שהיום מתייחסים לישראל ולאמירות שלה ברצינות, כדאי שכך".

בכיר בבית הלבן: "ארה"ב לא תאפשר לאיראן להשתלט על סוריה"

נתניהו ייפגש השבוע עם טראמפ ויציג מתווה לביטול ההסכם עם איראן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture