Yonatan Sindel/Flash90

"אם עליזה בלוך תתנהל נכון – החרדים יתמכו בה בבחירות הבאות" • צפו

כשהוא כבר מחוץ לחיים הציבוריים - לפחות עד לתחנה הבאה - התיישב משה אבוטבול לשיחה עם כתב JDN והתייחס בהרחבה להפסד בבחירות, סאגת ההתפטרות מהמועצה ומה שצפוי לעיר ב-5 השנים הקרובות • צפו בראיון המלא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כולנו זוכרים את תוצאות הבחירות בבית שמש, שאכזבו קשות את המפלגות החרדיות. באופן מפתיע, נראה שהיחיד שלא מצטער על התוצאה הוא המתמודד שהפסיד, ראש העיר לשעבר משה אבוטבול

אחרי שוך המהומות, כשהתפטר סוף סוף ממועצת העיר ודגל התורה אפילו נכנס לקואליציה, התיישב אבוטבול לראיון מיוחד ל-JDN בו התייחס לסיטואציה הפוליטית הנוכחית, לאירועי העבר ולמה שצפוי בעתיד.

הכל התחיל בערב הגשת הרשימות, משחזר אבוטבול, "רצינו להקים רשימה נוספת כדי להגדיל את הכוח החרדי. היתה תקלה תכנית, היו צריכים להחתים כמות של תושבים וחתמו יותר ממה שהיה צריך, וגם חתמו על דף שלא היו צריכים לחתום עליו ופקיד הבחירות התעקש שהרשימה צריכה להיפסל".

"אני באותו ערב נכנסתי ליהדות התורה ואמרתי להם בצורה הברורה ביותר, 'חברים, יש לנו שתי אפשרויות, או שאנחנו נפרדים יפה ותודה לכם על כל השנים ותמצאו מישהו ממכם שישמש כראש עיר, או שאם אתם רוצים אז הברירה היחידה שעומדת לרשותנו זה שאני אחבור אליכם ואעמוד בראש הרשימה כדי שנוכל לעשות את זה'. הם היו בהלם, אני הייתי בהלם. שס כבר הגישה את רשימתה קודם כך שלא היה אפשר להוציא את הרשימה ולעשות שינויים".

"הם קיבלו החלטה שאני מאוד מאוד מעריך את זה ואכן באמת אני התמודדתי בראשם, כמובן שיש כאן מנדט נוסף שאני משתמש בו, אז כתבנו הסכם. היה הסכם ברור שזה אומר ששס תתן מקום לנציג שלומי אמונים או מי שאמור להיבחר מתוך הרשימה של שס שיתפטרו אחרי הבחירות".

אבל ההמשך ידוע, "אף אחד לא חלם באותו רגע שיהיה מצב כזה שנצטרך להגיע לדיון בנושא הזה. ובאמת אמרתי להם שאחרי הבחירות שאני מתכוון להתפטר. אמרתי להם שאני מעדיף לעשות את זה במליאת מועצת העיר החגיגית, כדי לשאת נאום אישי לציבור של בית שמש ולאחר מכן להתפטר".

"הם ביקשו שאני אגיש את המכתב יומיים קודם, כדי שבאותה ישיבה הם יוכלו גם כן לקבל תפקידים לאותו חבר. במוצאי שבת, יומיים קודם, הכנתי מכתב, שלחתי את זה למנכ"ל העירייה והודעתי שאני מתפטר".

אבל אז הוא נקרא לביתו של מרן שר התורה. "דברים התגלגלו והגיעו לביתו של מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי, מורנו הרב, למחרת קיבלתי פניה מביתו להגיע עליו בדחיפות. הגעתי לשם, היו עוד אנשים שדיברו עם הרב שיש טענות כאלה ואחרות עבור הנושא הזה של המנדט, למי שייך המנדט, ועוד כל מיני טענות".

"מרן בדק את הדברים, קרא את הדברים, ואז הורה לי להשהות את ההתפטרות שלי לעת עתה. שאלתי איך לפעול והורו לי לפעול כמו שדגל פועלים, תהיה מה שעושים בדגל התורה. שמעתי את הכל בלב כבד, אמרתי שהתחייבתי, התחייבתי, אז הרב אמר שזה היה מקח טעות, אל תתפטר לעת עתה".

"זה מאוד ציער אותו, כי אני יודע כאדם שלא מחפש מחלוקות, אדם שבקונצנזוס, זה ציער אותי ברמה הגבוהה ביותר, על משכבי בלילות, ביקשתי דמעות מהקדוש ברוך הוא שיוציא אותי מהפלונטר הזה, כי אני לא מרגיש שאני יכול להישאר בפלונטר מהסוג הזה. זה כאב לי ברמה אישית, אם זה מצער יהודי אחד זה כבר בשבילי סיבה".

"לאחר זמן הגעתי למרן ודיברתי והסברתי את הדברים, בינתיים היו כמה התפתחויות שגם אגודת ישראל נכנסו לקואליציה, וגם דגל התורה עבדו על זה שלא יגעו בנושאים התורניים. סיפרתי למרן שר התורה את כל הדברים האלה והוא השתכנע שבאמת הדברים יהיו לטובה".

אבוטבול מתייחס לראש העיר שהדיחה אותו ומעריך בראיון לJDN כי בפעילות נכונה היא יכולה לקבל את תמיכת המגזר החרדי בעוד 5 שנים. "הכל תלוי בה, היא נמצאת במצב מצוין שאני שאפתי עליו תמיד, שכל החרדים יהיו בקואליציה איתה, אני מקווה שהיא בעזרת ה' תכניס את סיעת שס ואז תהיה לה קואליציה מקיר לקיר".

"אני מאמין שאם כולם יהיו איתה, הם ישמרו את הצביון וידאגו יחד איתה שלא חלילה יהיו פרשיות כאלה שיגרמו לסערות כאלה ואחרות מבחינה רוחנית. אם הכל יעבור בצורה טובה, 5 שנים יעברו חלק, לא יהיו מאבקים והכל יהיה בסדר והיא תתקצב, היא לא תיגע בחוק נהרי…"

"אם היא לא תיגע בכל אלה, בפרט בנושא הדיור, אם הכל יהיה כשורה, אני לא חושב שהיא תפסיד, יכול להיות שהיא תיבחר עוד פעם. אבל אם יהיו כאלה שיתנו לה עצות לא נכונות לעשות דברים נגד הציבור החרדי, אז היא לא תאריך ימים בתפקיד הזה. אני מאחל לה בהצלחה".

אבוטבול שב ומחדד את המסר של מעשיה יקרבוה ומעשיה ירחיקוה. "אני חושב שאם היא תרצה את הרבנים והיא תרצה את המגזר החרדי והיא תעבוד על הדברים שהיא הבטיחה, שהיא תעשה בנושא התשתיות והניקיון, דברים שלנו היה קצת קשה באותה תקופה…אם היא תעשה את כל הדברים, אז למה לא. אני בטוח שגם הרבנים יבואו לקראתה וגם כן ימליצו עליה שנית. אבל הרבה תלוי בה, יש לה שותפים נהדרים, חברי המועצה החרדים שיודעים לעבוד. אני חושב שבעשיה משותפת הם יכולים להוביל את העיר לפסגות טובות".

מיד בסיום הראיון, אבוטבול חוזר להיכל בית המדרש שאותו הקים והפך לאבן שואבת לתושבי העיר. הוא עורך לנו סיור בין קומות "המרכז התורני ממזרח שמש", בית הוראה, בית מדרש, אנחנו גם רואים ילדים שלומדים בחדר סמוך, נראה שהוא די מרוצה מתפקידו החדש כמנהל בית הכנסת, עם מקום מכובד במזרח.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין כזה מושג באף מקום בעולם לבטל הסכם כי מילה זה מילה
ומוזר מאוד שהוא אפילו מצדיק את עצמו …………….

מצער שבחר לסיים את הקריירה שלו בהפרת הסכם אבסורדית וצורמת במיוחד

אם כל הפוליטיקאים היו כמוהו – יודעים להפסיד במכובדות, לכבד את האחר, לפרגן גם למי שהדיח אותך… אולי היינו זוכים לביאת משיח מזמן!

הלך בבזיון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture