שִׁירַיִם מסכם שבוע חגיגי: הרבי שניגן על גיטרה והראשון לציון שהמריא לצרפת

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: הפסק של מרן שר התורה והחגיגות ההמוניות בחצרות סאטמאר וחב"ד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לסכם שבוע כה עמוס זוהי מלאכה קשה עד למאוד, אבל מה לא עושים בשביל רבבות הקוראים שמחכים בכיליון עיניים למדור השבועי הנחשק ביותר במגזר החרדי. כך או כך, 'שיריים' שמע מחברים רבים שהם יוצאים לקיים את מנהג אכילת הצ'ולנט בליל שישי רק לאחר שהם רואים שהמדור עלה לאתר בכדי לקרוא אותו תוך כדי האכילה. "אין דברים כאלה", שח אחד מחבריו בהתרגשות.

השבוע האחרון היה שבוע מיוחד בעיקר בשל חגיגות י"ט כסלו בקרב המוני חסידי חב"ד וחגיגות כ"א בכסלו בחצרות סאטמאר אשר חוגגים את יום ההצלה של רבם. 'שיריים' שהיה בכל האירועים שוקל להיות חסיד, אך נכון לרגע זה הוא מסתפק האם להיות חסיד חב"ד או חסיד סאטמאר. על ההחלטה הדרמטית נעדכן כאן בקרוב ממש.

'שיריים' שהגיע כמידי שבוע למעונו של מורו ורבו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א הופתע לראות דיון מיוחד שנערך בקודש פנימה עם פרופ׳ רן בליצר ראש מכון המחקר בכללית, פרופ׳ סלמאן זרקא פרוייקטור הקורונה ורופאו האישי ד״ר הרט שדנו בנושא חיסון הילדים. 'שיריים' שמע כי מרן שר התורה הור שצריך לחסן את הילדים נגד נגיף הקורונה.

'שיריים' שעוקב כל העת אחר מסעו המתוקשר של הנכד השני לבית בעלזא השוהה ממש בימים אלה בארצות הברית ראה אותו נכנס לביקור ממושך אצל הרבי משאץ מאנטריאול. השניים שוחחו במשך דקות ארוכות על מנהגי חסידות בעלזא בכלל ומנהגי חג החנוכה בחסידות בפרט. שלא מן העניין: 'שיריים' נזכר בבדיחה הידועה המספרת על אדם שרצה לברך את חברו באריכות ימים ושנים ואמר לו: "שתזכה לראות את השלום בגור ואת המחלוקת בבעלזא".

הרבי ממיאלען הגיע במהלך השבוע האחרון להשתתף בשמחת ה'שבע ברכות' לאחד מחסידיו. 'שיריים' הצליח להבחין שהרבי עורך את ברכות ה'שבע ברכות' על כוס ויסקי מלא כברכת השם.


בי"ט כסלו ראה 'שיריים' את הרבי מביטשנא כשהוא חוגג את היום הגדול עם מאות אנשים שבאו להשתתף ב'טיש' המיוחד. 'שיריים' אף הבחין באחד הסרטונים כיצד הרבי מסמן בידיו לשרוק בדיוק כפי שהיה עושה כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זיע"א. ויהי לפלא.




מה שבטוח ש'שיריים' לא פספס את החתונה הגדולה שנערכה השבוע בחצרות תולדות אהרן, שאץ ומחנובקא. השמחה הגדולה שנערכה בבני ברק הייתה מרגשת במיוחד, אך השיא היה דקות קודם ריקוד ה'מצווה טאנץ' של האדמו"ר מתולדות אהרן אז החסידים כולם שוררו ניגוני רגש בהתעוררות עצומה.

אי שם בבורו פארק הרחוקה אלפי מילין מארץ הקודש ראה 'שיריים' את הרבי החביב ממבקשי השם מגלה כישורים נדירים על גיטרה כזקן ובקיא. 'שיריים' התרגש נורא לשמוע את הצלילים שיצאו מלבו הטהור של הרבי שחורש את ברוקלין החרדית כבר מספר שבועות ביחד עם ה'הויז בחור' המסור דודי וייס.

כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה בירושלים ערך במהלך השבוע האחרון טיש מיוחד בליל י"ט כסלו לע"נ זקנו. 'שיריים' שנבצר ממנו להשתתף במעמד המיוחד שנערך בהשתתפות מאות החסידים מגיש תיעוד מהמעמד.

הרבי הסרוג והצבאי מפקאשן ערך אף הוא את הטיש ביום היארצייט. 'שיריים' יודע לומר שהרבי מחזיק באוצרותיו חפצי קודש רבים כמו הגראט'ל הנדיר אותו הוא חובש בעת מעמדי הטישים.

את בנו של האדמו"ר מצאנז אשר עדיין שוהה בארצות הברית מאז הוא מונה לשמש כאב"ד החסידות במקום ראה 'שיריים' כיצד הוא שקוע בעיון מעמיק בספר התורה הקדוש של זקנו הרה"ק בעל ה'דברי חיים זיע"א בביתו של הנגיד הרב זופניק בברוקלין החרדית אשר מחזיק באוצרותיו חפצי קודש רבים ונדירים עד למאוד.

את זקן אדמור"י בית רוז'ין הרבי מקאפיטשניץ ראה 'שיריים' יוצא מתפילה ממושכת בציון התנא האלוקי רשב"י זיע"א במירון.

האדמו"ר ממודזי'ץ שהגיע במהלך השבוע האחרון למעמד הנחת אבן הפינה לבניין החסידות בעיר ביתר נועד במהלך האירוע עם הגרש"י שטיגליץ מגדולי הדיינים בחצר צאנז ומרבני העיר ביתר עילית.

בליל שישי האחרון הגיע 'שיריים' לשאת תפילה ברחבת הכותל המערבי שם הוא הבחין בלא אחר מכ"ק האדמו"ר ממעזיבוז' שליט"א אשר הגיע לשפוך לב כמים במקום. 'שיריים' מיהר לתעד את הרבי שנצפה עם הגבאי המסור דודי פוקס.

ובארצות הברית ראה 'שיריים' את אלפי חסידי סאטמאר מגיעים לחוג את יום ההצלה כ"א כסלו בצל רבם כ"ק האדמו"ר שליט"א. מרוב התיעודים הרבים שהגיעו לידיו 'שיריים' מגיש טעימה קטנה.

את נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגאון רבי שלום כהן שליט"א ראה 'שיריים' כיצד הוא מוסר את שיעורו היומי במעונו זאת לאחר שבחסדי שמים הוא שוחרר בשבוע שעבר מבית החולים. 'שיריים' הבין שמרן ימסור את השיעור במעונו וזאת בעצת רופאיו עד להתאוששותו המלאה.

רבה של ירושלים והראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א נצפה במהלך השבוע האחרון כשהוא רושם חידושי תורה במהלך טיסתו לצרפת לשם המריא בכדי לחזק את קהילות החרדים במקום.

רבה של העיר בני ברק ומגדולי הדיינים במגזר הליטאי הגרש"צ רוזנבלט נצפה כשהוא מעתיר בתפילה ובתחנונים בציון קודשו של הרה"ק מליזענס'ק זיע"א.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד.באמת מדור אהוד וישר כח ודווקא בגלל זה היה מן הראוי להדגיש יותר את י"ט כסלו בחב"ד עצמה אירועים רבים מספור שיכולים לבוא לידי ביטוי,כמדור שמכבד את עצמו בלי שיוך פוליטיקה דווקא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture