צילום: Rishwanth Jayapaul

ממירון ועד סקווירא: שִׁירַיִם בסיקור ענק ממאורעות ל"ג בעומר המצומצמים

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: הדלקה של תו"א על הגג, השידור של סלונים, וסיקור ענק ומיוחד ממירון • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השבוע יש ל'שיריים' הרבה על מה לספר, אבל בעיקר הוא ינסה להתמקד בהילולא הגדולה של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זכותו תגן עלינו, ההילולא שהייתה נערכת מידי שנה בהר מירון על ציונו הקדוש של התנא בהשתתפות מאות אלפים, נערכה השנה באופן מצומצם ביותר זאת בשל הסכנה מהתפרצות נוספת של נגיף הקורונה. 'שיריים' שכל הזמן חושב על הגולשים באתר המכובד הזה – 'חדשות JDN', עלה להר מירון שעות לפני ההילולא והיה שם בכדי לתעד ולסקר את הרגעים הגדולים שנערכו באופן חסר תקדים, התחושות סתרו זו את זו, ועל כך בהמשך, 'שיריים' לא יודע עם מה להתחיל, אבל הוא זורק את השכל ונכנס היישר למדור הנחשק ביותר במגזר החרדי.

יום שני, השעה שתיים בצהריים, מכשירו של 'שיריים' רוטט, על הצג קפצה ההודעה: 'אני ממתין לך למטה', השולח לא היה אחר מאשר כתב הכנסת המוכשר של האתר, ישכר זלמנוביץ הענק, 'שיריים' שהיה נרגש ממחוות החברות התארגן חיש מהר וירד אל הרחוב הלוהט ונכנס היישר לרכבו של ישכר לא לפני שהוא סיים את הסיגריה שתרגיע אותו מעט לפני הנסיעה הארוכה הזו, זלמנוביץ שנהנה משהותו של 'שיריים' ברכבו ניסה להקניטו בשאלות הרות גורל על עולם התורה הליטאי והחסידי, אך 'שיריים' שיודע ללכת בין הטיפות הסיט את הנושא בכדי לא לעורר פרובקציות מיותרות.

דקותיים אחרי שרכבו של כתב הכנסת הותנע נזכר 'שיריים' שהוא שכח את תעודת הלע"מ שלו וללא זה לא יוכל הוא לעלות מירונה, הנהג הנחמד עשה פרסה וחיכה עד ש'שיריים' יביא את התעודות הנדרשות, הנסיעה הייתה קצרה במיוחד, וליבו של 'שיריים' נחמץ בקרבו שעה שהרכב עלה בעליות מירון, הכבישים שמידי שנה בשעה זו עמוסים המה לעייפה בפקקי ענק של אוטובוסים וסתם רכבים, הייתה ריקה לחלוטין, הלב צנח בקרבו, ועל אוטומט הוא הוציא את מכשירו המוגן ותיעד את העלייה למירון הריקה לחלוטין.

כשהגיע 'שיריים' לכניסה למירון ראה הוא את ראש ישיבת 'תולדות אהרן' הגה"צ רבי משה קאהן שליט"א שהגיע היישר מירושלים למירון עם אישור מיוחד, 'שיריים' מיהר לתעד את ראש הישיבה ואח של האדמו"ר ברכב כשהוא ממתין לאישור משטרתי לעלות להר, בהמשך יצק ראש הישיבה שמן למדורה של האדמו"ר מבאיאן, 'שיריים' ראה בכך רגע של היסטוריה שכן זהו הפעם הראשונה שראש הישיבה יוצק שמן למדורה של באיאין ולא למדורה של תולדות אהרן.

דקות קודם ההדלקה המרטיטה של האדמו"ר מבאיאן על גג הציון הגיע האדמו"ר מזוועיהל שליט"א להשתתף בהדלקה, האדמו"ר שעוכב רגעים ארוכים בידי כוחות המשטרה עוררו את זעמו של 'שיריים' והוא הגיע במהירות לזירה בכדי לתעד את החוצפה, 'שיריים' יחסוך ממכם את התיעוד המביש והוא יביא רק תמונה של האדמו"ר שליט"א ברכבו רגע לפני שהחלה הסערה.

ובזמן ש'שיריים' עמד במתחם העיתונאים במירון והתכונן בסילודין להדלקה של הרבי מבאיאן מכשירו לא הפסיק מלרטוט, בכל רגע הוא קיבל עוד ועוד תיעודים של אדמורי"ם מעלים את האור לכבוד התנא האלוקי, מי שהדליק את רעננה בשלהבת אש קודש הוא האדמו"ר החדש מקליוולנד שליט"א שרקד עד כלות הכוחות אל מול מדורת הבוטיק.

ובנו של האדמו"ר מגור הרה"צ רבי נחמיה אלתר הדליק מדורה קטנטונת על גבי 'מנגל' במרפסת ביתו, תושבי אשדוד מיהרו למקום לתעד את הרגע הנדיר, בנו של האדמו"ר אפילו לא הזמין את המקורבים אלא הדליק את המדורה עם בנו, התיעוד הגיע ישירות ל'שיריים' והנה זה לפניכם.

וכ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת שליט"א שעליו 'שיריים' הרחיב במדור הקודם, ערך את שולחנו הטהור רגע לפני ההדלקה המסורתית, האדמו"ר נשא מדברות קודשו והכין את חסידיו להדלקה הגדולה.

והאדמו"ר מרימנוב שליט"א יצא למקום מסתור והדליק את המדורה לכבוד רבי שמעון בר יוחאי בהשתתפות מצומצמת של קהל חסידיו, 'שיריים' שלו שליחים בכל מקום הצליח לקבל גם את התיעוד הזה על אף שזה היה במקום מסתור וסודי.

והצלם דוד קשת שרץ ברחבי בני ברק לתפוס את ההדלקות של האדמורי"ם הבני ברקים נקלע להדלקה של האדמו"ר מזוטשקא שליט"א שערך הדלקה מרגשת במיוחד, החסידים עמדו במרחב הפתוח ושמרו על ההנחיות, בדיוק שהצלם הגיע החלו לנגן את הניגון הידוע 'ויהיו רחמיך מתגוללים', דוד קשת לא אכזב והוא תיעד את הרגעים המרוממים, 'שיריים' שמחובר מאוד לשיר הזה הזיל דמעה כשהוא צפה בתיעוד, ומי יודע אולי גם אתם תתרגשו.

ובחזרה למירון, 'שיריים' נעמד כולו אחוז שרעפי קודש לקראת ההדלקה המרטיטה של האדמו"ר מבאיאן, האדמו"ר נכנס כשכולו אומר הוד עוטה מסכה על פניו וכפפות על ידיו, הרבי נשא תפילה חרישית בזמן שהתזמורת החלה פורטת על נימי הרגש, האדמו"ר שכל תנועותיו מחושבות עלה על המדרגות והעלה את האור על גג הציון. 'שיריים' שהיה נוכח במעמד זה כבר שנים רבות הרגיש צמרמורת עזה בגופו שעה שהרבי הדליק את המדורה, הדמעות זלגו ממנו ולא הפסיקו לרגע, שכן ליבו כאב מאוד על כך שהמקום כמעט ריק לחלוטין. 'שיריים' עמד מרחוק וכמובן שהוא לא הצליח לתעד את הרגעים שכן כל כולו רטט מהתרגשות מי שנותר אדיש הוא הצלם שוקי לרר שיודע להתרגש רק בתוכו ולעשות את מלאכתו נאמנה.

ומיד עם סיום ההדלקה החסידית, החלו להתכונן להדלקה המרכזית הספרדית, בזה אחד זה נכנסו גדולי התורה בראשותו של הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א, הראשון לציון נשא שדברים נלהבים בגודל השעה כשלאחר מכן העלה את האור, גם המקובל רבי בניהו שמואלי התכסה בצעיף לבן כמו זה של הראשון לציון והעלה את האור יחד עם המשפיע הרב שלום ארוש ועוד גדולי תורה. 'שיריים' התרגש עד עמקי נשמתו להשתתף בהדלקה הספרדית וראה מה זה שמחה אמיתית.

ורגע לפני ההדלקה של בני הציונות הדתית נתקל 'שיריים' ברבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו מבכירי רבני הציונות הדתית, 'שיריים' רצה לגשת אליו ולשאול אותו מספר שאלות אבל הרב היה עסוק בשיחה עם מישהו אחר, 'שיריים' נעמד שם דקות ארוכות עד שהוא התייאש והלך לו, אבל לכל הפחות תיעוד הוא הצליח לתפוס.

ומיד לאחר ההדלקה רץ 'שיריים' לפתח המערה בכדי לשאת תפילה חרישית, באמצע התפילה כשעיניו עצומות ונפשו שוטטה אי שם בעולמות עליונים שמע הוא תכונה רבתית כשלפתע הוא ראה את הראשון לציון בכבודו ובעצמו חולף על פניו מרחק סנטימטרים בודדים, 'שיריים' שלא מאבד עשתונות הוציא במהירות את מכשירו המוגן ותיעד את הרב כשהוא נכנס לחצר הרשב"י השוממת, התיעוד לפניכם.

ובאותו הזמן הרחק אי שם בסמוך לירושלים, המשפיע הנודע שהלהיב את בני ברק כולה הגיע לקבר רחל וכובד שם בהדלקת נר התמיד לעילוי נשמת התנא האלוקי רשב"י זיע"א, המשפיע שמגיע מידי שנה למירון נאלץ להישאר במעונו שבבני ברק אך גם זה לא עצר אותו מלהשפיע על כלל ישראל, בהדלקה שהתקיימה בבני ברק ושודרה לכל מקום אפשרי הלהיב ר' מיילך את ההמונים, 'שיריים' אף שמע ש'אם רק היית עוצם את העיניים היית מרגיש במירון', מה שכן מיד במוצאי יום ההילולא הגיע המשפיע למירון ובכה שם שעה ארוכה על החולים שיתרפאו ועל הבריאים שלא יחלו.

'שיריים' המשיך לשאת תפילה בסמוך לפתח המערה של התנא האלוקי אלא שישכר זלמנוביץ הנהג המסור לא הרפה ולחץ כי כבר מאוחר, 'שיריים' ניסה לשכנעו להישאר במקום אש שלהבת קודש אך ללא הועיל, מה גם ש'שיריים' היה רעב מאוד לשם כך הם הפליגו יחד ברכבם לכיוון צפת שם השתתפו בסעודה כיד המלך שארגן המשפיע האגדי הרה"צ ר' מנדל מאסקאוויטש לכבודו של 'שיריים'.

מיד לאחר הסעודה הדשנה המשיכו הם למחוז חפצם לחיים ולשלום, 'שיריים' שהגיע לביתו עייף ותשוש אחרי שעות רבות של עדכונים און ליין היישר ממירון לא נרדם כלל שכן כל הזמן הוא קבל עדכונים נוספים, 'שיריים' שאוהב לשתף גם את קוראיו הנאמנים יביא כאן בקצרה חלק מהם.

באישון לילה הגיע הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח שליט"א בנו של האדמו"ר מבעלזא לעיר וקדיש מן שמיא נחית, 'שיריים' שהיה מעודכן על כך מבעוד מועד קבל את התיעוד לידיו כיצד הרה"צ מעתיר שם שם בפרטות עם כל הבקשות שנערמו על שולחנו.

וללא ספק גולת הכותרת הייתה ביקורו המפתיע של מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א בציון הקדוש, הרבי שהגיע היישר ממעון הנופש בחצור נכנס לחצר הציון והעתיר שם בתפילה למען כלל ישראל, גם השוטר הנרגש שעמד שם על משמרתו לא יכל היה להישאר אדיש נוכח הגעתו של הרבי ובידיים רועדות הוא רשם 'קוויטעל' למרן האדמו"ר שליט"א, האדמו"ר קבלו בחביבות גדולה והעריף על ראשו ברכות לרוב.

מיד לאחד מכן הגיע הרבי מויזניץ למעונו של הרבי מבאיאון במירון שם ערכו הם 'לחיים טיש' בוטיק לרגל מעמד החלאק'ה לנכדו של הרבי מבאיאן, האדמורי"ם שוררו יחד 'וראה בנים לבנך' ודברו דברות צדיקים.

ורב מערב בני ברק הגרש"א שטרן שליט"א המריא במסוק מעל שמי מירון שם העתיר הוא בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט.

ואי אפשר בלי התיעוד ששימח את ליבו של 'שיריים', בתיעוד נצפה האדמו"ר הצעיר ממבקשי השם כשהוא מקפץ בהתלהבות לפני מדורת הבוטיק שהדליק בחצר ביתו, האדמו"ר הכניס את ידיו לאש כאילו שמדובר בכלום והחסידים השתוממו למראה עיניהם, הרבי הצעיר אף הצליח להלהיב את המשתתפים כשהוא מסתובב במהירות רבה סביב האש. התיעוד לפניכם.

והאדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א שנוהג מידי שנה לנעול את מעמודת ההדלקה בהר מירון נשאר בירושלים והוא ערך הדלקה מצומצמת בגג בית מדרשו שבעיר, החסידים עמדו על הגגות שמסביב וצפו בהדלקה, ל'שיריים' זה היה מאוד חסר שכן מידי שנה הוא משתתף במעמד כשהוא מגדיר את זה כ'נעילה' של ל"ג בעומר, 'שיריים' כולו תפילה שבשנה הבאה נזכה כולנו לעלות לירושלים ולפגוש שם עין בעין את התנא האלוקי.

והיסטוריה של ממש נרשמה בחסידות סלונים כאשר מעמד ההדלקה של כ"ק האדמו"ר שליט"א שודרה לראשונה בשידור חי זאת בשל המצב. ל'שיריים' נודע כי בחסידות הסגורה שמתנזרים מכלי הטכנולוגיה דאגו שרק בנקודות מורשות יוכלו להתחבר לשידור, מה שגרם שעשרות חסידים התקבצו יחד באגודות אגודות ברחבי הארץ והעולם על פי ההנחיות וצפו בטיש שערך האדמו"ר. שליח 'שיריים' בליקוואד שלח תיעוד מאחד ממוקדי השידור המצומצמים.

האדמו"ר ממיאלען שליט"א ערך את מעמד ההדלקה ברחובה של עיר כשהוא קיים מיד לאחר מכן את מנהג החלאק'ה לבן אחד מחסידיו.

והאדמו"ר מנאראל נשאר בבני ברק וחילק מטבעות שוקולד לילדי החסידות, דוד קשת תיעד.

ובשיכון סקווירא שבארצות הברית ערך כ"ק האדמו"ר מסקווירא שליט"א מעמד הדלקה מצומצמת מאוד, במהלך ההדלקה התפלל הרבי תפילת ערבית ואמר את ספירת העומר, בתיעוד נדיר שהגיע לידי 'שיריים' נשמע האדמו"ר מתייפח בבכיות נוראיות ובהתרגשות אש קודש מהלילה הקדוש הזה.

מיד במוצאי ל"ג בעומר נשאל 'שיריים' כיצד הוא מסכם את היום הזה, 'שיריים' ענה בקצרה והשיב כי תחושותיו סותרות זו את זו, מצד אחד זהו יום גדול ואדיר ושמחה עצומה צריכה להיות מנת חלקו של כל יהודי, אך מאידך גיסא העצבות שהורגשה בהר מירון עם חסרונם של מאות אלפי בני ישראל הורגשה היטב, דבר שהעיב מאוד על האווירה, אבל מה שכן, 'שיריים' מקווה מאוד שהקורונה תיעלם במהרה מהנוף ונוכל שוב לחזור לשגרת חיינו, ובשנה הקרובה נחגוג יחד בבנין בית הבחירה.

ואיך אפשר בלי שמחת הברית שערך איש התקשורת ישראל כהן, במעמד הברית שהתקיימה בבני ברק כובד בסנדקאות הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א, קודם המעמד נצפה ישראל כהן בסוד שיח עם הרב הראשי לשעבר כשהם משוחחים על שמו של התינוק ועל כך שזוהי הנקמה המתוקה ביותר שיש על הנאצים. איתמר קרישבוים שהיה במקום תיעד את הרגע.

ואותו כהן פרסם לראשונה את הסקופ שהפך לשיחת היום בעולם החרדי כולו, פגישתו של מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, 'שיריים' שנבר בפרטים יודע לספר על עוד כמה דברים היסטוריים שנרשמו בפגישה הזו אך לא כאן המקום ולא כעת הוא הזמן.

'שיריים' יסיים את המדור הנחשק זאת מכיוון שהזמן קצר והוא כבר צריך להתחיל בהכנות לשבת קודש, 'שיריים' יהיה כאן בעזרת השם גם בשבוע הבא עם כוחות מחודשים לאחר שכבר הוא נמצא באפיסת כוחות מהשבוע האחרון והמתיש, ועד אז שיהיה לכולם כל טוב.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בכל כתבה הוא חייב להזכיר כמה וכמה פעמים את המכשיר שלו. פוי. מגעיל.
גם אם יש לו צורך פרנסה (כאלאם פאדי) בכ"ז לא צריך לנפנף בזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture