נתניהו: אנו בונים מערך התקפי והגנתי נגד ניסיונות החרם על ישראל

בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה"מ להסלמה בדרום ואמר כי "לא שמעתי שום גורם בקהילה הבינלאומית מגנה את הירי הזה, וגם באו"ם לא פוצים פה. מעניין אם השתיקה הזאת תימשך כשנפעיל במלוא עוצמתנו את זכותנו להגן על עצמנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי מרצועת עזה לעבר שטחנו. לא שמעתי שום גורם בקהילה הבינלאומית מגנה את הירי הזה, וגם באו"ם לא פוצים פה. מעניין אם השתיקה הזאת תימשך כשנפעיל במלוא עוצמתנו את זכותנו להגן על עצמנו", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

נתניהו הוסיף והבהיר, "שיהיה ברור: הצביעות שמתפשטת בעולם לא תכבול את ידינו מלהגן על אזרחי ישראל. כך פעלנו, כך נמשיך לפעול".

בהתייחסו למסע החרמות על ישראל, שעלה לראש סדר היום בעקבות כוונתה של חברת אורנג' העולמית לסיים את התקשרותה עם חברת 'פרטנר תקשורת' הישראלית כדי למצוא חן בעיני לקוחותיה בעולם הערבי, אמר ראש הממשלה כי "פעולה נוספת שאנחנו מצויים בעיצומה היא הקמת מערך התקפי, קודם כל התקפי, וגם הגנתי, מול הניסיונות להטיל חרמות על מדינת ישראל ולפגוע בזכותו של צה"ל להגן על אזרחי המדינה".

קרא עוד:
[postim]

לדבריו, "מבחינתם של מחוללי החרם, ההתנחלויות ביהודה ושומרון אינן מוקד הסכסוך", אלא הם שוללים את עצם קיומה של מדינת ישראל ושל שיבתו של עם ישראל לארצו. מה שמפריע להם זו "ההתנחלות שלנו בתל אביב-יפו, בבאר שבע, בחיפה וכמובן גם בירושלים".

האשמים – הפלסטינים

נתניהו תלה בפלסטינים את האשמה בקמפיין הבינלאומי לחרם על ישראל. "בזמן שאנחנו קוראים לחידוש המשא ומתן המדיני, הפלסטינים מקדמים נגדנו צעדים באו"ם ובבית הדין הבינלאומי בהאג. הם בורחים ממשא ומתן, ובה בעת מקדמים נגדנו סנקציות בינלאומיות והחלטות במועצת הביטחון בעקבות כך שאין משא ומתן".

ראש הממשלה האשים כי הפלסטינים לא מעוניינים כלל בהסדר שלום מדיני. "הם ברחו לברק, הם ברחו לשרון, הם ברחו לאולמרט, הם בורחים לכולם – ואחר כך הם מאשימים. גם כאן אין גבול לציניות, ומצער אותי שיש כאלה שנופלים לתוך המלכודת הזאת של הצביעות המאורגנת".

ברמז עבה לסיעות האופוזיציה – המחנה הציוני, יש עתיד וישראל ביתנו, קרא נתניהו כי "מול הניסיונות לפגוע בישראל בשקרים, בהאשמות שווא ובחרמות, עלינו להתייצב, ימין ושמאל, כאיש אחד, להדוף את הלחצים, לחשוף את השקרים, לתקוף את התוקפים. נלכד כוחות בארץ ובעולם, ננפץ את השקרים של אויבינו וניאבק על זכותה של ישראל לחיות בשלום וביטחון, לחיות בכלל".

."אסור לָעולם ללכת שולל". יולי אדלשטיין (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין תקף היום בחריפות את יוזמות החרם: "כמה צבועה וחסרת אחיזה במציאות היא יוזמת ה-'BDS' להחרמה כלכלית, תרבותית ואקדמית על ישראל. מהן מטרות התנועה? הנה: "סוף לכיבוש ולקולוניזציה של אדמות ערביות"- וכי הסתלקותנו משליטה ברצועת עזה שינתה משהו ביחס העוין כלפינו? "הכרה בזכויות הערבים הפלסטינים" – אזרחי ישראל הערבים נהנים משוויון זכויות וייצוג והפלסטינים שולטים על עצמם; אך בקריאה ל"קידום זכויות הפליטים הפלסטיניים לשוב לבתיהם" טמון לב העניין – הארגון חותר להקים ישות פלסטינית על חורבות ישראל.

"אסור לָעולם ללכת שולל אחר הצהרות יפות של זכויות אדם וקיפוח, כי 'גם' ליהודים מגיע מקום תחת השמש לחיות, להתפתח ולשגשג; אנחנו עושים זאת נפלא שלא על חשבון הזולת ובאופן המוסרי ביותר בנסיבות הכפויות הללו". דברי יו"ר הכנסת.

(צילום התמונה הראשית: אמיר שאבי)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture